JOM SINGGAH!!

Monday, November 1, 2010

Izzah Suka Kucing!

Kucing... Cat.. Kittun.. meowwww!

Kawan-kawan suka tak binatang yang bernama kucing nih? Oh... Izzah sangat suka ok.


Dekat rumah ni memang tak ada bela kucing *sebab Mama tak suka.. allergik ke geli..he..he*.. Tapi sebab kami duduk kawasan kampung.. memang banyak kucing jugak.
Tak lama dulu ada seekor kucing liar yang beranak kat rumah jiran sebelah. So, jiran pun jaga anak-anak kucing tu. Sekarang dah besar dah semua.
Beberapa minggu lepas *cerita basi..he..he* Izzah pergi satu night bazaar kat Puncak Alam. Ada orang jual kucing tau. Comel sungguh!!

Ada tu kucing besar sangat. Rupa dia pun macam harimau. Izzah sangat suka!!


Izzah siap pegang-pegang dan tarik ekor kucing tu. Nasib baik kucing tu tak ngap tangan Izzah.


Babah siap offer nak beli kucing tu tapi Mama kata tak boleh. Siapa nak jaga? Babah tu tau beli je bukan tau jaga. Izzah tau main kucing je bukan tau jaga.
Mama pulak tak suka kucing jadi tak kan mahu jaga punya. Mama geli dan allergik dengan bulu kucing.
 Banyak belanja nak bela kucing ni.. makanan pun kena spesel..pastu macam-macam lagi kos dia. Pastu kalau kami nak pergi jalan-jalan oversea kena cari hotel kucing pulak untuk letak kucing.

Hmmm.. susah juga ye bela haiwan macam kucing ni.

2 comments:

  1. saya pun suka kucing :) Abah saya ada kucing tapi kat kampung lah.So bila balik kampung saya seronok dapat main kucing.kat sini ummi selalu ckp no ! no ! dia pun tak suka sangat kucing :p

    ReplyDelete
  2. Nuha,tu la..apa la mama kita ni..tak syiook la takut kucing..ha..ha

    ReplyDelete